Praktik

Igår började jag på praktik på ridskolan igen ( andra gången för mig, var där i slutet av 3an på gymnasiet också i två månader ). Är ju ett jäkla tjat från arbetsförmedlingen om att jag måste göra något, så då tyckte jag att det lättaste var att vara på ridskolan, och kunna träna lite inför ridledarutbildningen också.

Så igår fick jag rida Hope, tanken är väl att jag ska testa honom lite och se om det eventuellt är en häst som jag kan ta med mig till utbildningen. Så vi får väl se, red honom en del i 2an på gymnasiet, problemet då var att det inte slutade så bra med hoppningen, blev inte så bra kombination mellan oss. Det finns ju dom hästarna som hoppar hur lätt som hellst och inte ens verkar ta i speciellt över hindrena, Hope är däremot en sån häst som tar i och verkligen hoppar! Är man inte väldigt följsam då så blir det lätt att man kan bli lite baktung och inte klara att lätta på tyglarna. Precis så blev det för mig och efter ett tag så stannade han istället. Då började jag att hoppa med en annan häst. Men tanken är iaf att jag ska testa Hope och se hur det går nu, hoppas ju att man har blivit lite duktigare på några år :) haha!

Under helgen ska jag ta hand om mammas hästar och min lilla Lovis :) Så ska pussa mycket på henne nu! Angel ska då få gå lektion med Adam på lördag & få vila på söndag :) Skönt när man har människor som kan ta hand om henne när jag sticker iväg. Vi byter ju på lite, när dom är borta så har jag deras ponny Nougat =)



Bäbis Lovis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0