Shit, 2 dagar kvar

Förr förra veckan så busade Lovis med mamma, detta har jag väntat på ...
Jo mamma hade ridit ut henne och Lovis dummade sig lite och tyckte att en grushög var riktigt hemsk, så mamma tryckte på henne, hon gick väl framåt efter ett tag. Sen så var det något annat som också var hemskt så då hade mamma använt spöet så hade Lovis gått några steg och sen bara stuckit iväg i full galopp. Mamma hade kännt att det inte var så stor idé att försöka bromsa upp henne så hon hade bara låtit henne springa, som tur var så var det en raksträcka utan bilar. Efter att Lovis sprungit ett tag så hade hon nog blivit lite trött och börjat undra vad hon höll på med så då hade hon börjat att slappna av igen och minska farten, då hade mamma varit på full vakt och tryckt på med skänklarna, Lovis ska då inte få göra som hon själv vill! Går det inte att bromsa så får det väl gå att öka istället! Vi måste ju få bort dumheterna på något sätt ...

Jag är riktigt glad att detta har hänt nu ( låter sjukt, jag vet ). Jag ser det dock som att ju oftare hon gör det desto fortare kommer det troligtvis gå att lösa också och jag hade ju egenltigen satt upp mål som att komma ut på fösta tävlingarna redan nu till sommaren, detta kommer jag nog få dra ett stort svart streck över, men något jag inte kan och absolut inte tänker göra är att dra ett streck över kvalitetsbedömningen, hon ska dit helt enkelt. Så det är målet nu, så som det ser ut i dagsläget. Lite mer långsiktigt mål har jag börjat att tänka lite på, självklart är det osäkert och jag har god tid att tänka, jag har börjat att gå i lite banor om att utbilda mig ( efter eventuell ridledarutbildning ) och hippologen vet jag ju skulle vara så bra, trots 3 långa år, men tänkt så mycket erfarenhet & hur mycket man kommer utvecklas. Så jag har ju då börjat tänka lite på hippologen 2013, nu i år kommer det inte bli något, jag vill allra först gå ridledarutbildningen för att känna efter lite hur det känns. Och man måste ju anmäla sig till hippologsprogrammet innan man har gått ridledarutbildningen så det blir inte föränn nästa år isf. Och sen så har jag ju börjat att tänka på att det är kanske inte så synd att vänta ett år, för då kanske Lovis är mogen för det också! :)

Nu är det bara två dagar kvar tills ridprovet inför ridledarutbildningen, är så jäkla nervös så jag försöker att inte tänka på det alls, vilket kanske inte är så bra det heller, måste ju peppa mig på något sätt.

antingen så måste jag hem till mamma någon dag eller så får fasiken hon ta några bilder på min lilla gullunge! Tröttsamt att lägga ut samma bilder hela tiden...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0