Arbetslös & drömmar

Det är faktiskt ganska skönt att inte ha något jobb, så som det ser ut nu. Men samtidigt så är det ganska tråkigt. Enda jag gör om dagarna är att vara i stallet, sen sitta här hemma vid datorn. Det känns verkligen inte som att jag skulle hinna med att ha jobb och sedan gå till stallet efter jobbet. Det är också en stor anledning till varför jag just vill jobba med hästar, då får man tid till sin egen häst också, när man ändå är på jobbet. Tillexempel, ridläraren, tränaren eller vad man nu kan kalla henne som jag rider för, jobbar som ridlärare, när hon har tid så rider hon och sköter om hennes egna häst :) Så vill jag ha det!

Sen så har man ju just den där lilla drömmen om att ha något typ av försäljningsstall, där man mer eller midre är sin egen chef, "jobbar" de tiderna man känner för själv och mer eller mindre ingen som säger åt en "gör si och gör så". Men frågan är ju bara hur man ska ta sig dit... Att gå unghästutbildningen ser inte jag som något större alternativ just nu. Utbildningen är ju så lång. Kanske någon gång framöver, men inte så som det ser ut nu. Sen så är det ju så mycket annat man måste tänka på också, måste ha något ställe att vara, måste ha kunskapen & måste kunna tjäna på det samtidigt som att man har ett namn och att folk faktiskt vill skicka iväg ens häst till just mig, för inridning & försäljning. Man drömmer mycket ja... ;)


Kommentarer
Postat av: Raisa

Allt bra idag sötnos ? :D

Kram

2011-11-08 @ 15:07:39
URL: http://tjokung.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej, det är inte alltid lätt att hinna med både stall & jobb :-)

2011-11-09 @ 07:22:08
URL: http://jlundegardh.blogg.se/
Postat av: Matilda

väldigt fin häst! :)

2011-11-09 @ 19:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0