Varning för långt inlägg!

Nu är det jätte länge sen jag skrev något här! Men nu ska jag skriva om lite saker som har hänt och saker som kommer att hända... :)

Angel är fortfarande kvar, hon är alltså inte såld. Det har varit några och provridit henne, men antingen så var ryttaren lite för stor för henne eller så var ryttaren lite för liten & oerfaren. Jag tränar och rider henne dagligen. Har även hoppat ett par gångar med henne på hoppträning och det fixar hon utmärkt! Nu denna veckan så har jag ridit henne med snodd då hon är lite svag i galoppen och är svår att få i form annars, men med snodden går det utmärkt. Man känner att hon har mycket mer framåtbjudning i alla gångarter och känner även att hon jobbar mycket mer med bakdelen. Det märks även efter varje pass, räcker med att jag rider henne i trav & galopp i en kvart och hon är svettig! Nu idag så är det en kille som ska rida henne, han och hans syster äger Angels boxgranne som också är en New forest. Han ska väl även kanske prova att hoppa något litet hinder idag. Bra för både häst & ryttare, och även för mig, som då får träna på att vara instruktör! I morgon så ska Adams syster Emilia rida Angel, hon ska få rida dressyr och även då så ska jag vara lite instruktör! Som sagt, väldigt bra för Angel att ha olika ryttare på ryggen och bra för ryttarna att dom rider olika hästar!



Lovis, min egna häst har inte jag ridit sedan våran lilla incident som ni kan läsa om tidigare i bloggen. Jag känner mig inte redo för det än och tror att det blir bäst att jag väntar, hon är bara 4 år och måste ha en ryttare som är trygg och som är avslappnad. Jag vet med all säkerhet att jag inte skulle klara av att slappna av på henne då jag blir nervös direkt jag tänker tanken av att sitta upp. Men Lovis står inte stilla, utan min mamma rider henne och det går framåt, hon har inte visat några tendenser till "ryttartvång" och jag hoppas på att hon har vant sig vid ryttare och skänklar, men man ska ju aldrig vara helt säker. Jag trodde jag var säker på henne när hon fick dessa utbrott men så var ju inte fallet. Mamma har även hoppat några enstaka hinder med henne, endast på 50 cm men det är för lågt. Hon travar över ... -.- Jag saknar min lilla pärla jätte mycket och längtar efter att få rida henne och känna mig trygg på henne, men jag låter det ta den tiden det tar.





och jag själv då? Vad gör jag under dagarna och vad hag jag för planer framöver? Jag sitter här fortfarande och är arbetslös, både posetivt & negativt just nu. Negativt självklart då jag skulle behöva pengar, men samtidigt så känns det ju som att jag vill ha ett jobb jag trivs med, självklart hästjobb! Just nu ser jag som att träna/utbilda & sälja Angel är mitt jobb, haha! Posetivt då? Jo för tillfället så försöker jag att rida så mycket som möjligt, både Angel och andra hästar. Rider med på lite lektioner på ridskolan för att lära mig att känna mig trygg och lugn på hästar jag aldrig ridit tidigare. Anledningen till detta är för att den 14 mars så ska jag till lillerud ( om jag nu får anmält mig, väntar på papper ifrån ridskolan... -.- ). Jag ska göra ett ridprov, se om jag klarar det, går det bra så ska jag se fram emot 3 veckor i strömsholm till sommaren, på ridledarutbildning! :D Är taggad och hoppas verkligen att det går bra på ridprovet! Jag var på förberedande ridledarutbildning förra helgen i kil. Väldigt lärorikt av bara de två dagarna. Red två ridpass, ett hopp och ett dressyrpass. Hoppningen som jag gjorde först gick jätte bra, trots att jag hade en busig, bockande fjording :) På dressyr hade jag en skäck som var ännu busigare och ännu mer bockig, så jag lyckades att visa upp en jäkla snygg avramling. Det var 3 ridpass, men som sagt så fick man rida två pass var. På varje ridpass så var det en som stod för underhållningen (avramling såklart!) Och som jag nämnt, mitt dressyrpass så fick jag stå för detta. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0