Denna jäkla lårmuskeln!

Idag har jag blivit longerad av min ridlärare. Utan stigbyglar och tyglar, men fick fuska lite med hjälp av ett handtag på sadeln. Red iaf en ridskoleponny. Det kändes som att det gick bra och jag fick något ut av lektionen. Nu vet jag vad jag måste träna på, att slappna av i låren. Jag brukar att dra upp benen om ibland, har även lite svårt att få ner hälen, kan ibland hamna i lite stolsits och det finns en anledning till allt det här, just för att jag spänner min lårmuskel. Så lektionen gick ut på att först dra mig ner i sadeln med hjälp av handtaget och sedan slappna helt av i benen, och sen släppa handtaget och ha kvar samma sits. Det låter lätt men det är det då fasiken inte! Förresten så måste jag även tänka på att låresn insida ska vara mot sadeln, brukar bli att dom står lite utåt istället. Så nu har jag saker att träna på! Känns även skönt för det var ett antal gånger som jag kom på mig själv " nej nu slappna jag inte av i benen " eller " Nu ligger inte lårets insida speciellt mycket mot sadeln ". Det är då man kan rätta på saker själv och tänka på det vid all ridning, när man själv vet och känner att man ska rätta till sitsen. :)

Nu ska jag snart till stallet igen, ska rida Nougat en liten stund. Så då ska jag tänka på mina lår! haha.

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-02-24 @ 18:38:32
URL: http://blogofphoto.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej! Fin blogg!

Så har du några planer inför helgen? :)

2012-02-24 @ 21:59:52
URL: http://tisstass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0