Andra ridpasset ute.

Idag red jag Lovis ute på ridbanan, andra gången jag rider henne ute. Gick så otroligt mycket bättre idag! Idag så lyssnade hon mycket mer på mig och var inte lika pigg. Självklart så tittade hon på lite grejer, men det får hon göra sålänge hon är lugn och lyssnar på mig, sen så kan man inte se bort ifrån att detta är faktiskt på en ridskola där det är folk överallt, hästar som kommer och går osv, samtidigt som det är en stor väg bredvid, som det kan komma folk som kör som biltjuvar och även en cykelväg bredvid där cyklister, mopeder, folk som går osv är. Så det är ju inte det lugnaste stället man kan rida på! Men idag var hon ungefär så som jag vill ha henne, eller visst, hon skulle kunna vara pytte lite lugnare. Men ändå så är det ju lite skönt att ha en såpass framåtbjudning att man faktiskt slipper att driva på själv, samtidigt som det är mycket lättare att jobba med formen, vilket hon gick stadigt i idag. Så nu framöver så ska jag väl variera en hel del mellan att vara ute och inne.

Gårdagens ridpass, då jag red henne första gången ute har jag inte direkt lust att nämna... :p Så nu är jag riktigt glad att hon gick bra idag. :) haha

I morgon ska jag nog rida henne inne, måste få galoppera henne lite, vilket jag inte gör ute riktigt än... ;) Vill väl egentligen lära känna henne lite bättre, men iofs så känns hon ju som en helt annan häst när jag rider henne ute ändå :o haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0