Äntligen!

Har fått lite panik på denna datorn, den har nog något stort emot blogg.se, för har försökt att gå in på sidan 3 dagar nu och det vill den inte. Men nu kom jag att in, så då äntligen kan jag få skriva lite spännande saker :)

I lördags åkte jag och mamma till lysekil och hämtade min nya häst, Lovis! Allt gick supert, hon skrek lite på transporten och var väl lite orolig, svårt att bara lämna sina kompisar :o Men det gick jätte bra ändå. Kom fram till Arvika och lastade av henne. Ställde hon i boxen och provade det nya snygga tränset och sadeln, passade fint. Släppte ut henne i hagen och inga problem där heller så hon fick stå ute tills kvällen.

Igår så var hon lite stressad och pigg :o så jag longerade henne lite i det ena ridhuset. Men då var hon väl inte särskilt pigg, utan bara med nyfiken på vad detta var för ställe :p haha!

Idag så gick jag med henne lite på ridbanan ute, och hon var väl lite spänd även där, men efter ett tag så lugnade hon ner sig helt och var riktigt cool. Äntligen! Så mycket lättare att hålla på med hästar när de är lite lugnare, särskilt när det är en häst man knappt känner :) I morgon så blir det nog kanske att försöka rida henne, för första gången sen jag provred henne. Men får väl se, vill väl egentligen få lite hjälp första gången, men annars så får vi väl se om jag gör det själv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0