................

- Varför måste man ha en rubrik för? :o Kommer ju inte på något!

Idag ska Lovis få vila, hon har gått 3 dagar nu så då är det dags för hon att få en riktig slappis dag :) Och ladda upp för i morgon, privatlektion! Men självklart ska jag gå till stallet å grejja lite och pussa på Lovis!

Tycker att det är så kul att det har gått ganska mycket framåt redan, sen första gången jag red henne i ridhuset. Hon reagerade på speglarna, hon travade bara ett fåtal steg i taget, jag var tvungen att longera henne innan ridningen, jag var tvungen att ha hjälp när jag skulle sitta upp på henne. Och sen så ville hon ju inte gå ut på spåret, vilket hon fortfarande har lite svårt med på vissa ställen i ridhuset. Men det har absolut blivit mycket bättre!

Bara hon går ut mot spåret hela tiden och jag får galopperat henne en del så ska jag börja att gå över bommar med henne. Gjorde ju det på provridningen, men det behövs verkligen att tränas på - för att säga det så ;) haha! Så kanske ska börja med det i slutet av nästa vecka ?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0