Galopp

Har nyss varit i stallet för andra gången idag. Denna gången så red jag, mamma var där å kollade på den fina utsikten i ridhuset ;) Idag tycker jag att det gick väldigt bra. Hon bryter lite av i traven men det gick bättre efter ett tag. Hon måste bara vänja sig till att det är jag som ska bryta av till skritt och inte hon. Idag så galopperade jag också, dom 3 första stegen så var hon väldigt "gungig", det kändes som att det var lite påväg mot lite bockning, men fortsatte bara att galoppera och då hände det inget farligt ;) Galopperade några varv på stora volten och bröt sen av till trav, travade ett varv på fyrkantsspåret och fattade en ny galopp, denna gången utan "gung" men sen så ramlade hon ner till trav, så då var det bara att fatta galopp igen =) Utmärkt, utan problem! Andra varvet så fattade jag galopp, galopperade några steg så kände jag att hennes rumpa blev liiiite högre upp i luften än det den ska vara ;) Så ett "ponnybakutspark" gjorde hon, men sålänge det håller sig på den nivån så är det ju lugnt, bara hon inte gör något större, när hon får lite mer kondition och muskler :o haha! Efter galoppen så travade jag runt lite, kändes som att hon blev lite lägre och gick mer stadigt. =) Så var ridpasset slut för dagen :) Med en nöjd ryttare!

Provade förresten ett regntäcke som jag har köpt också. Hade en liten tanke om att det kanske var lite för stort, så vi provade det. Hon var lite nervös för att få det på sig, det är väl säkert första gången hon har på sig täcke :p Men det passade faktiskt. 155 i storleken. Men när jag ska köpa fleecetäcke så kanske det är bättre att ta 145, för det ska ju sitta liite tajtare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0