Min bäbis

Har ridit min bäbis 4 gånger sen hon kom hit nu, har mest varit skritt och trav, med endast några få galoppsteg ibland :P Nu dom två sista gångerna jag har ridit så har jag inte behövt någon hjälp med att hålla i henne när jag sitter upp. Utan det har funkat jätte bra ändå. Men däremot så måste jag alltid ha en pall eller något för att gå upp på henne. Inte för att jag inte klarar att ta mig upp utan. Men jag försökte utan pall igår, men det funkade inte, då ville hon inte stå still :P haha! Har väl tänkt att försöka rida henne idag också, men detta vädret tillåter mig ju inte att gå till stallet! :'( ... Ska väl kanske försöka med lite galopp idag. Är väl lite rädd för att hon ska börja busa, även fast det inte verkar så på henne :) Hon är ju bara så lugn och slö, på ett bra sätt då ;) Men temperamentet kan ju faktiskt ljuga lite :P Det vet jag om iaf. Mamma hade ett gammalt new forest sto, hur lugn och slö som hellst, men hon fick sina utbrott ibland, 2 gånger med mig på ryggen. Ena gången kommer jag verkligen ihåg! Min bror red våran shetlandsponny samtidigt som jag red Winnie, som hon hette, inne på ridbanan. Jag skrittade med Winnie samtidigt som min bror skulle få shettisen att galoppera. Då hade väl Winnie bestämt sig för att hon inte orkade mer så hon satte igång i full fart, bocksprång och herregud vad det gick, jag klarade väl kanske att hålla mig kvar i 2 sekunder eller ngt x) Så jag ramlade av, jag låg på backen när Winnie hoppade över mig, riktigt trevligt, blödde näsblod och hade sand över hela mig, även i munnen ;) Och samtidigt som detta hände så var min kära mormor och morfar även där och kollade :) Riktigt lyckat!

Nej jag har att ramlat av några gånger faktiskt, funderar på hur många gånger jag har hängt kvar i stigbygeln :o Har väl kanske varit en 4-5 gånger, varav 3-4 ggr med Paola x) Nu förra gången jag ramlade av blev det på detta viset, hoppade med Paola, i ridhuset. Då vet jag att jag hängde kvar i stigbygeln, nog första gången jag faktiskt klarade att tänka när jag ramlade av x) Låg iaf på backen och blev släpad efter Paola några steg och jag kände ju att jag verkligen satt fast, så jag ryckte till med hela benet och då åkte stiglädret av sadeln =) Jaja vi alla har väl varit med om lite hemska saker =) Det är ju det man blir duktig av ;) Vad är det man säger, man är inte duktig förän man har ramlat av 100 ggr ;) haha... Men funderar på om jag nånsin har ramlat av en stor häst, det tror jag faktiskt inte :o Men någon gång ska väl bli det första ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0