Drömma går alltid

Jo, jag har tänkt en hel del på vad jag vill utbilda mig till och vad jag vill jobba med. Just nu så ser jag väl det mer som en dröm som är mycket långt bort ifrån min verklighet. Jag har självklart möjlighet att utbilda mig, men samtidigt så känner jag mig inte riktigt redo för det än, då det är mycket som skulle förändras. Det största som jag anser är ett problem är att jag skulle troligtvis vara tvungen att flytta. Jag menar, läsa en utbildning på kanske ett år, då vill man ju hellst slippa att betala hyra på en lägenhet man knappt använder ( och hatar för den delen, men det behöver jag inte gå in på. ). Nej men jag har ju haft en liten dröm att bli hopptränare, A-B-C spelar ju självklart ingen roll, men jag vet ju att den möjligheten finns inte än, och jag vet inte om möjligheten kommer att finnas senare heller, då man ska ha tävlat på en viss nivå med bra resultat osvosv. Men sen så vill jag också ha ett eget försäljningsstall, och för att få ett namn och det ska gå bra och lätt att sälja hästar så behöver man ju utbildning, men just det är nog inte det viktigaste, utan att man måste ha mycket erfarenhet och bra meriter, men det viktigaste av allt är väl att man har mycket kontakter. Men den drömmen ser jag ju också som att den är ganska långt bort även den, självklart så kan man börja på lite mer hobbynivå, med kanske 1-2 hästar, men det kan man ju inte leva på, utan då måste man ha ett jobb vid sidan av och då blir det genast för mycket. Ja, jag drömmer, med det är väl inget fel med det? ;) Jag tänker ju självklart också att jag har hela livet framför mig och en massa tid att tänka å fundera på hur jag vill ha det och vad jag ska göra :)

Men har jag inte kommit fram till något efter 2 år framöver så ska jag gå ridledarutbildningen! För då är Lovis 5 år, och utbildad Lb/Lb :p

om det nu löser sig med henne!

Igår fick Lovis stå, då hon hade gått tre dagar, ena dagen världens hemskaste ridpass, andra dagen longering och tredje dagen tömköring. Idag så hade jag tänkt att gå ut å leda henne på tärrengbanan, men tyckte inte att det var någon större idé då det var tävling på ARK och folk som red runt överallt, skulle nog bara stressa upp henne. Så vi fick ta lite annan sorts träning, som faktiskt är bra för henne och ger resultat. Detta har jag tränat på lite varenda dag också, för att hon ska visa lite mer respekt mot människor och framför allt mig! Jag leder henne i grimma eller träns, går ett par meter framför henne och så stannar jag, det jag vill då är att hon också ska stanna, utan att gå på mig eller hänga över mig :p Och när jag går några steg bakåt så ska även hon göra det, utan att jag ska behöva gå på henne. När jag vänder mig om med anisktet mot henne så ska jag gå mot henne utan att hon backar, men trycker jag lätt med handen på henne så ska hon backa. Hon gör detta helt utmärkt nu och det är jag väldigt glad över, för jag kan faktiskt göra detta när hon är okoncentread eller stressad, och då koncentrerar hon sig på mig istället. Idag så gjorde jag detta fast i boxen med boxdörren öppen, det jag menar med det är först och främst att hon inte ska springa ut om den är öppen och inte heller stå å hänga över en om man öppnar dörren. Så jag lät hon stå med huvudet utanför så att hon skulle få kolla ut och kanske bli lockad av att gå ut, men tar hon ett steg framåt så är det bara att säga nej, så backar hon tillbaka det ena steget. Och när jag går emot henne och ska få henne att backa så är det bara att peta med fingret på bringan så backar hon, underbart!

Alltså jag har bara gjort detta i några dagar och hon gör redan som jag vill att hon ska göra,

men det största problemet och jobbet är ju faktiskt ridningen.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0